Paris, Grenoble & Annecy, i den ordningen

Knappt hann jag hem från Rom innan det var dags för nästa resa. Denna gången till Frankrike i utbildningssyfte.
Det har varit tre mycket intensiva dagar, vi har knappt hunnit göra något ”turistigt” alls. Dagarna har spenderats inomhus, vi var ju på utbildning.
Vi kom till Paris måndag kväll och vi åt middag med Mr Jerome, en av delägarna på Inovshop International, och sen åkte vi till hans båt och sov där.
Vilket underbart rum va! Badkar och allt i rummet.. fast vi badade inte.
Tisdag kväll åkte vi till Grenoble eftersom vi skulle på utbildning där under onsdagen.
Där var vi inte alls ute eftersom vi kom fram vid 23.30-tiden. Det blev raka vägen till hotellet (som hade badkar, och där badade jag, hehe).
Och sist kom vi till Annecy – en oerhört vacker och romantisk stad som tydligen oxå blivit vald till Frankrikes finaste. Hit ska jag komma igen!
Det första vi gjorde när vi kom till Annecy var att hitta en doktor. Jag fick en infektion i mitt finger, samma som jag fick i Rom, och som jag trodde hade blivit bra.. Tydligen var det inte bra fastän jag behandlade med både salva och klorhexidin. Ingenting hjälpte. Det var ganska illa. Det blev svullet och rött och hela fingret bultade av smärta.
FullSizeRender (2)
Här tycker jag ändå att det ser hyfsat ut. Inte lika svullet som innan. När denna bilden togs hade jag tagit två omgångar antibiotika som doktorn skrev ut – och hon sa att mitt finger var så infekterat att hon inte trodde att antibiotikan skulle häva infektionen. Att man trots allt ändå måste skära så att varet försvinner. Eeeee… det_lär_inte_hända. Hell no.

iallafall, Annecy. Som sagt, så oerhört vacker stad!
Jag & Patti var på Le Freti och åt både raclette och ostfondue – sååå gott!
..och sen svor vi på att aldrig äta igen, hahhaha!
Torsdag morgon tog vi bussen till flygplatsen i Geneve för att flyga hem.
Ändå ganska skönt. Jag älskar att resa men jag älskar även att vara hemma. I synnerhet som jag inte känner mig helt frisk just nu. Då är det ändå bäst att vara på hemmaplan.

..och så älskar jag min resväska sjuuuukt mycket, hahha!
FullSizeRender-2
.. fast om några dagar bär det av igen på en shortie.. men efter det så lär det dröja läääänge innan jag flyger & far någonstans!